Hoe transformeert u uw workflows met een digitale transformatiestrategie

Digitale transformatie strategie

Hebt u het ooit zo druk gehad dat uw workflows een waas werden?
Zo niet, dan bent u in goed gezelschap. Het omvormen van uw workflows kan in het begin een overweldigende taak lijken. Maar met de juiste strategieën en planning is het niet zo moeilijk als het lijkt.


In deze blogbijdrage bespreken we enkele van de belangrijkste factoren waarmee u rekening moet houden bij het ontwikkelen van een digitale transformatiestrategie. Van het identificeren van uw primaire bedrijfsstromen tot het identificeren van de belangrijkste spelers in uw organisatie, zullen we alles met u delen wat u moet weten om de sprong naar de digitale wereld te maken.

Wat is een digitale transformatie strategie?

Een digitale transformatiestrategie is een gedetailleerd plan dat alle belangrijke bedrijfsdoelstellingen van uw organisatie identificeert, een digitaal transformatieprogramma vaststelt om die doelstellingen te verwezenlijken en vervolgens de spelers in uw organisatie identificeert die aan de transformatie zullen meewerken en waarde zullen leveren aan klanten, belanghebbenden en het bedrijf als geheel. Een beknopte digitale transformatiestrategie moet de volgende elementen bevatten: De visie van uw bedrijf – Wat is het algemene doel van uw transformatie-inspanning? –

Wat is het algemene doel van uw transformatie-inspanning? De gewenste uitkomsten – Welke voordelen zullen klanten zien, de medewerkers zien en de organisatie als geheel zien als gevolg van uw transformatiestrategie? – Welke voordelen zullen de klanten, de werknemers en de organisatie in haar geheel zien als resultaat van uw transformatiestrategie? De vereiste investeringen

Identificeer uw bedrijfsdoelstellingen.

Alle transformatiestrategieën moeten uw bedrijfsdoelstellingen identificeren. Wat probeert u te bereiken door uw bedrijf te transformeren? Wat is het belangrijkste resultaat dat u wilt bereiken door transformatie? Definieer deze belangrijkste bedrijfsdoelstellingen en communiceer ze naar uw team. Dit zal de basis vormen voor alle strategieontwikkeling en zal u helpen bij het identificeren van eventuele wegversperringen in het transformatieproces.

Stel een digitaal transformatieprogramma op.

Zodra u uw bedrijfsdoelstellingen hebt gedefinieerd, moet u een digitaal transformatieprogramma opstellen. Dit is de ruggengraat van elke digitale transformatiestrategie, omdat het de basis legt voor alle toekomstige strategieontwikkeling. Het bepaalt de strategische richting voor uw transformatie-inspanningen, evenals de specifieke doelen, doelstellingen en deliverables die zullen worden gebruikt om succes te meten.

Identificeer uw belangrijkste spelers en hun rollen in het digitale transformatieproces.

Afhankelijk van het type bedrijf dat u runt, kunt u verschillende groepen of personen hebben die verantwoordelijk zijn voor het beheer van uw digitale transformatieprogramma. Maar hoe u uw transformatieprogramma ook implementeert, u zult eerst en vooral uw primaire spelers en hun rollen in het transformatieproces moeten identificeren.